بايد قوانين طراحي سايت را دنبال کنيد! ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

اين زماني بود که TechCrunch وب سايت خود را با نگاه کاملا جديد مجددا راه اندازي کرد. در طي چند روز اول پس از راه اندازي، TechCrunch به علت کم رنگ بودن رنگ سبز مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما به زودي بازديدکنندگان خود را با طراحي سايت هماهنگ کردند. اتفاقي که افتاد اين بود که بازديدکنندگان به ظاهر قديمي TechCrunch عادت کرده بودند و آنها فورا نمي توانستند با طراحي سايت جديد سازگاري داشته باشند، اما به زودي احساس کردند که فقط ظاهر کمي (که از هر چي گذشته بد نبود) تغيير کرده.

 

کاهش محتواي بي فايده

با گذشت زمان، مديران سايت متوجه مي شوند که برخي از محتويات را مي توانند از وب سايت خود حذف کنند، در حالي که مي توانند از قسمت ديگري نيز استفاده کنند. آسان نيست که چنين تغييري را روي هوا انجام دهيم، اما بازسازي مجدد وبسايت، اين فرصت را براي مديران وب فراهم مي کند تا آنها بتوانند محتواي وب سايت خود را تجزيه و تحليل کند. ما بايد درک کنيم که محتوا داراي نوعي عمر مفيد است. و با گذشت زمان قديمي مي شود و به همين دليل بي استفاده مي شود.

به ياد داشته باشيد که مينيماليسم نياز ساعتي است و اين روز ها طراحي سايت مجدد به طور جدي بر روي ارائه حداقلي از محتوا تمرکز مي کند. از اين گذشته، هنگام طراحي سايت مجدد، ارائه محتوا بايد در نظر گرفته شود. همچنين، طراحان بايد بازديد کنندگان را در درک اهميت محتوا و استفاده بيش از حد از آن ها کمک کنند.

کار رقبا را کپي نکنيد

گاهي اوقات ما موفقيت هاي رقبامان را بسيار موفق مي دانيم بطوري که در نهايت آنها را کپي مي کنيم. ما مانند بچه ها فرض مي کنيم که اگر چيزي دقيقا همانند رقيب هايمان ايجاد کنيم پس اگر ما آنها را شکست ندهيم، قطعا موفق خواهيم شد. خوب، اين اتفاق نمي افتد!

ما بايد درک کنيم که خوانندگان يک احساس شخصي نسبت به يک وب سايت دارند و اين لمس شخصي است که آنها را به وب سايت متصل مي کند. اگر وبسايت خاصي از روي محتواي سايت ديگري شروع به کار کند،چه چيزي است که نظر ديگران را به اين سايت جلب کند؟ در عوض، خوانندگان رقيب اصلي را ترجيح مي دهند. پس از هر چيز ، "اصل ها هستند که به فروش مي روند "

سئو ي موتورهاي جستجو را از دست ندهيد

خوب، به عنوان يک طراح، بسيار مهم است که مطمئن شويد طراحي سايت مجدد بر رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير نمي گذارد. برخي از دلايل اينکه طراحي وبسايت مجدد ممکن است رتبه بندي موتورهاي جستجو را از دست بدهد عبارتند از:

در طرح سايت تازه متن "عنوان" را براي هر صفحه تغيير دهند. تغيير در اين متن به اين معني است که موتورهاي جستجو بايستي پايگاه داده هاي خود را بازخواني کنند که ممکن است بر رتبه بندي وب سايت تأثير بگذارد.

ساختار URL اين وبسايت به چيزي مفيد و سودمندتر براي SEO تبديل شده است. اگر چه ممکن است در بلندمدت کمک کند، اما طراحان بايد درک کنند که در صورت تغيير ساختار URL، تمام رتبه بندي موتورهاي کنوني را از دست خواهند داد.

ايجاد پيوند در طراحي سايت جديد باعث ايجاد تعادل اصلي ارتباط داخلي مي شود. بايد فهميد که اتصال به مقالات ديگر در يک وب سايت يکي از عوامل SEO است که گوگل در نظر گرفته است. خوب، اگر طراح يک طرح که تعدادي پست مرتبط در طراحي جديد داشته باشد، طراحي کرده باشد، ساختار پيوند بين وب سايت که بر رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارد، تغيير خواهد کرد.

مثال فوق العاده!

هيچ مقاله طراحي بدون ذکر مجله Smashing کامل نيست، عبادت گاهي براي طراحان . اجازه دهيد با چک کردن ظاهر SmashMag در سال 2007 شروع کنيم.

در آن زمان، SmashMag فقط يک وبلاگ ديگر طراحي بود که ظاهر ساده اي براي فهميدن داشت. همانطور که SmashMag رشد کرد درخواست براي طراحي سايت بهتر نيز افزايش يافت . SmashMag به اندازه کافي هوشمند بود تا طراحي سايت دوباره خود را طوري انجام دهد ، که احساسي که درون سايت وجود داشت از بين نرود!

طراحي سايت در سال 2010 نمونه اي کامل از يک طراحي مجدد وبلاگ است که در آن منطق پشت وب سايت باقي مي ماند و فضاي بيشتري براي حاميان وبلاگ فراهم مي شود تا بتوانند پول بيشتري براي سود وبسايت کسب کند. توجه داشته باشيد که چگونه SmashMag هيچ تغييري در محتواي انجام نداده است. تنها تغيير يک انحراف کوچک از صفحه اصلي وبلاگ بود، به طوري که خوانندگان در وب سايت گيج نشوند.

مطلب بعدي آخرين مطلب است. طراحي سايت مجدد SmashMag در حال حاضر يکي ديگر از انحراف هاي کوچک در آخرين طراحي آن است. اين منو بهينه سازي شده بود و يک نوار کناري ديگر قرار گرفت تا دسترسي به آرشيو آسان تر شود. بايد توجه داشته باشيد که در اندازه آگهي هايي که به نفع هر دو، خوانندگان و حاميان مالي است، هيچ گونه سازش صورت نگرفته است.

چرخه تجديد ساختار SmashMag نمونه اي کامل از چگونگي استفاده از وب سايت ها در طراحي مجدد بدون از بين بردن روح واقعي وب سايت مي باشد.

نتيجه گيري

مانند هر بخش ديگري از صنعت طراحي، طراحي سايت مجدد شامل مجموعه قوانيني است که بايد دنبال شود. اگر چه طراحي مجدد ممکن است کار ساده اي باشد اما به برنامه ريزي و تفکر نياز دارد. من نمي گويم که طراحي مجدد شما موفقيت آميز نخواهد بود اگر شما از اين قوانين پيروي نکنيد اما مطمئنا به شما طراحي سايت جديدي را ارائه ميدهد که به شما کمک مميکند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/28/





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: